wieczorowapora.pl

wieczorowapora.pl – Blog wielotematyczny

Lifestyle

Czy jedzenie późnym wieczorem może szkodzić

Czy jedzenie późnym wieczorem może szkodzić

To, czy jedzenie późnym wieczorem może szkodzić lub nie, zależy od jego składu i wielkości. Zdarza się czasami, że trudno nam zasnąć, gdy kolację zjedliśmy 4 godziny przed udaniem się na nocny spoczynek. Wówczas powinniśmy jednak coś przekąsić. Ważne, aby wiedzieć jaką potrawę można zjeść, by żołądek szybko się z nią uporał.

Co się dzieje, gdy zjemy zbyt ciężki posiłek tuż przed snem?

Pojawiły się informacje, że ostatni posiłek przed udaniem się na spoczynek powinien być przez nas skonsumowany 6 godzin wcześniej. Dotychczas mowa była o 2-4 godzinach. Nie wszyscy jednak są w stanie tak długi czas wytrzymać bez jedzenia i zamiast się położyć już spać, szykują sobie jeszcze jedno danie.

Jeżeli dodatkowe jedzenie tuż przed snem będzie zawierało pokarmy ciężkostrawne, wówczas nasz sen będzie płytki. Organizm będzie w czasie naszego snu zajmował się trawieniem pokarmu, zamiast naprawianiem mikrouszkodzeń (regeneracją) oraz odpoczynkiem.

Nastawiony zegarek na wstanie do pracy obudzi nas z wielkim trudem, a my z jeszcze większą trudnością będziemy zbierać się do wstania z łóżka. Codzienny rytuał zjadania ciężko strawnego posiłku tuż przed snem bardzo osłabi naszą odporność na choroby oraz stres.

Co możemy zjeść tuż przed snem, by szybko żołądek mógł uporać się z jego strawieniem?

Dla tych, którzy nie są w stanie wytrwać w niejedzeniu przed snem, jest dobra wiadomość. Istnieją takie pokarmy, które krótko zalegają w żołądku. Ich trawienie wynosi od kilku minut do godziny. Dzięki temu żołądek szybko skończy pracę i organizm będzie mógł spożytkować pozostałą część energii na odnawianie komórek.

Pusty żołądek sprzyja naszemu ciału podczas snu. Jedynie zasypianie może być utrudnione, jeżeli czujemy, że nam w nim burczy. Musimy być świadomi, że mięso, wędliny, żółty ser i pieczywo (bez względu na to, czy jest białe, czy ciemne) długo będą trawione. Dlatego kategorycznie powinniśmy o nich zapomnieć przed udaniem się na spoczynek.

Lista niestety na tych artykułach jest niezamknięta. Jeżeli mamy „zapieczone” jelita, z pewnością nasz układ pokarmowy będzie miał kłopoty także ze strawieniem wszelkich innych przetworzonych pokarmów. Co w takim razie zjeść, by jednak móc czymś zapełnić burczący żołądek i zapobiec niemiłemu jego ssaniu?

Zbawienne owoce pomogą zaspokoić głód tuż przed zaśnięciem

Owoce takie jak jabłko, gruszka, banan to bardzo dobre pokarmy, które możemy zjeść tuż przed snem. Pod warunkiem, że kolację zjedliśmy kilka godzin wcześniej i naprawdę czujemy głód. Jeżeli zjemy surowe owoce, zanim żołądek strawi przetworzony pokarm, możemy spodziewać się wzdęć, odbijania i jeszcze gorszego samopoczucia.

Skoro już wiemy, że owoce są dobre jedynie na naprawdę pusty żołądek (mowa o osobach odżywiających się tradycyjnie), z pewnością będziemy tej zasady przestrzegać. Zależy nam przecież na tym, aby sobie pomóc, a nie zaszkodzić.

Z owoców można przygotować papkę lub zjeść je w całości (dokładnie przeżuwając). Koktajl raczej jest niewskazany, ponieważ zawiera dużo wody, co może nam w środku nocy zakłócić sen pobudką do toalety. Osoby z chorobami wrzodowymi mogą zjeść niewielką ilość papki ziemniaczanej (ugotowane i utłuczone ziemniaki wymieszane z kefirem lub zsiadłym mlekiem).

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.